ایتوک, بلاگ, وانالی

کنسانتره آبمیوه سالم یا مضر؟

کنسانتره آبمیوه سالم یا مضر؟

کنسانتره آب میوه، آب میوه ای است که بیشتر آب آن استخراج شده است.

بسته به نوع کنسانتره، برخی از مواد مغذی ضروری از جمله ویتامین ها و مواد معدنی را ارائه می دهد.

با این حال، کنسانتره بیشتر از آب میوه خام فرآوری می شود و بسیاری از مردم را به فکر فرو می برد که آیا برای سلامتی آنها خوب است یا بد .

این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد کنسانتره آبمیوه بدانید، از جمله سالم بودن آنها را به شما می گوید.

کنسانتره آب میوه چیست؟

آب می تواند تا 90 درصد یک لیوان آب میوه را تشکیل دهد .

هنگامی که بیشتر این مایع خارج می شود، نتیجه آن یک محصول غلیظ و شربتی است که به عنوان کنسانتره آبمیوه شناخته می شود.

استخراج آب، رشد باکتری ها را کاهش می دهد، به این معنی که کنسانتره به راحتی آب میوه خراب نمی شود. این فرآیند همچنین هزینه های بسته بندی، ذخیره سازی و حمل و نقل را کاهش می دهد .

با این حال، روش های پردازش متفاوت است. بیشتر کنسانتره ها فیلتر، تبخیر و پاستوریزه می شوند، اما برخی نیز ممکن است حاوی مواد افزودنی باشند .

کنسانتره آب میوه ها در دمای اتاق یا منجمد فروخته می شوند و به این منظور قبل از مصرف در آب تصفیه شده رقیق می شوند.

کنسانتره چگونه تهیه می شود؟

برای تهیه کنسانتره آب میوه، میوه ها را کاملا شسته، ساییده، خرد یا مخلوط می کنند تا خمیر حاصل شود. سپس بیشتر محتوای آب استخراج و تبخیر می شود .

از آنجایی که طعم طبیعی میوه ممکن است در نتیجه رقیق شود، بسیاری از شرکت ها از افزودنی هایی مانند بسته های طعم دهنده استفاده می کنند که ترکیبات مصنوعی ساخته شده از محصولات جانبی میوه هستند .

علاوه بر این، شیرین کننده هایی مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS) اغلب به کنسانتره آب میوه اضافه می شوند، در حالی که سدیم ممکن است به مخلوط آب سبزیجات اضافه شود. رنگ ها و عطرهای مصنوعی نیز ممکن است اضافه شوند.

برخی از کنسانتره ها نیز برای حذف میکروب های مضر پاکسازی می شوند و در نتیجه ماندگاریشان افزایش می یابد

خلاصه اینکه کنسانتره آب میوه معمولاً با تبخیر آب میوه های خرد شده از آب میوه تهیه می شود. از افزودنی ها مختلف نیز اغلب برای تقویت طعم و جلوگیری از فساد استفاده می شود.

انواع کنسانتره آبمیوه

انواع مختلفی از کنسانتره وجود دارد که برخی سالم تر از سایرین هستند.

 کنسانتره میوه 100% بهترین انتخاب

کنسانتره های ساخته شده از 100٪ میوه سالم ترین گزینه هستند، زیرا حاوی بیشترین مواد مغذی هستند و فقط با قندهای طبیعی میوه شیرین می شوند – نه شکر اضافه شده. با این حال، آنها هنوز هم ممکن است حاوی مواد افزودنی باشند.

اگر نگران طعم دهنده ها یا مواد نگهدارنده هستید، حتماً لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید.

کوکتل میوه غلیظ، پانچ، یا نوشیدنی

محصولاتی که به عنوان کوکتل میوه غلیظ، پانچ یا نوشیدنی فروخته می شوند از ترکیبی از آب میوه ها تهیه می شوند.

اینها اغلب شامل طعم دهنده ها یا شیرین کننده های اضافه شده برای جبران کمبود های میوه کامل هستند.

کنسانتره آب میوه

کنسانتره های آب میوه با روش هایی مانند خشک کردن با اسپری و انجماد خشک می شوند. این کار همه محتوای آب را حذف می کند و به این محصولات اجازه می دهد فضای کمتری را اشغال کنند .

کنسانتره های آب میوه در انواع مختلفی وجود دارند که از نظر کیفیت و محتوای میوه متفاوت هستند. به عنوان یک انتخاب سالم، کنسانتره 100٪ میوه را انتخاب کنید.

مزایای سلامتی بالقوه

محصولات پرتقال، آناناس و آب سیب – از جمله کنسانتره – به طور فزاینده ای محبوب هستند، به طوری که آب پرتقال بیش از 41٪ از بازار جهانی آب میوه را به خود اختصاص داده است.

کنسانتره ها می توانند جذاب باشند زیرا ارزان هستند و نگهداری آن ها آسان است. آنها فواید زیادی برای سلامتی ارائه می دهند.

سرشار از مواد مغذی مهم

کنسانتره های آب میوه و سبزیجات که از 100 درصد میوه یا سبزیجات و بدون افزودنی تهیه شده باشند، سالم ترین هستند.

به عنوان مثال، یک لیوان آب پرتقال 4 اونس (120 میلی لیتر) تهیه شده از کنسانتره، 280 درصد از ارزش روزانه (DV) ویتامین C بدن انسان را تامین می کند. این ماده مغذی نقش مهمی در ایمنی و بهبود زخم دارد.

آب هویج از 100٪ کنسانتره سبزیجات منبع غنی از پروویتامین A است که 400٪ از DV را در هر وعده یعنی  8 اونس (240 میلی لیتر) ارائه می دهد.

کنسانتره مخلوطی از ترکیبات گیاهی مفید

کنسانتره آب میوه حاوی ترکیبات گیاهی مفیدی مانند کاروتنوئیدها، آنتوسیانین ها و فلاونوئیدها است. اینها با بسیاری از مزایای سلامتی، از جمله بهبود سلامت قلب و کاهش التهاب مرتبط هستند.

فلاونوئیدهای موجود در آب پرتقال، به مبارزه با التهابات مزمن مرتبط با چاقی کمک می کند. در یک مطالعه، افراد مبتلا به چاقی که حداقل هفت روز متوالی بعد از غذا آب پرتقال می‌نوشیدند، کاهش وزن قابل توجهی را تجربه کردند.

مطالعه دیگری روی 56 بزرگسال مبتلا به چاقی نشان داد که مصرف مکمل با کنسانتره آب میوه و سبزیجات مخلوط به مدت 8 هفته باعث کاهش التهاب و کلسترول بد (LDL) و افزایش توده بدون چربی بدن می شود.

کنسانتره میوه سلامت پوست را افزایش می دهد

بسیاری از کنسانتره های آبمیوه سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان هستند که سلامت پوست را بهبود می بخشند و اثرات پیری پوست را کاهش می دهد.

به عنوان مثال، نشان داده شده است که بتاکاروتن موجود در هویج و گوجه فرنگی التهاب پوست را کاهش می دهد.

ماندگاری و قیمت مناسب

کنسانتره آبمیوه می تواند جایگزین مقرون به صرفه ای برای آبمیوه تازه باشد.

انواع منجمد یا پایدار میوه به راحتی خراب نمی شوند. به این ترتیب، برای کسانی که به میوه ها یا سبزیجات تازه دسترسی ندارند، راحت تر هستند.

پس کنسانتره های آبمیوه مواد مغذی بسیار مفیدی  را ارائه می دهند که التهاب را کاهش داده و پوست سالم را تقویت می کنند. همچنین نسبت به آبمیوه های بسته بندی شده مقرون به صرفه تر هستند و به این راحتی خراب نمی شوند.

 

کنسانتره آب میوه جایگزین ارزانی برای آبمیوه است که به راحتی فاسد نمی شود و بسیاری از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها را تامین می کند.

اگر کنسانتره آبمیوه می‌خرید، به دنبال آنهایی باشید که از آبمیوه 100٪ تهیه شده است. درغیر اینصورت میوه کامل همیشه گزینه بهتری است.

ما در واناهستی البرز نوشیدنی ها را بر اساس کنسانتره100% طبیعی تولید و عرضه میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *