آلووا, بلاگ, وانالی

مزایای بطری های آنتی UV

مزایای بطری های آنتی UV

حفاظت در برابر اشعه ماوراء بنفش یک تغییر بازی نوین در دنیای خرده فروشی است. کافی است برخی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های مراقبت از پوست، روغن‌های ضروری، داروها و نوشیدنی‌ها را بررسی کنید و مطمئناً حداقل تعدادی از محصولات آن‌ها را در ظروف  آنتی UV خواهید دید.

اگرچه استفاده از ظروف شیشه ای اغلب به عنوان روشی سنتی یا قدیمی برای نگهداری کالاها در نظر گرفته می شود، اما نگرانی روزافزون برای کسب و کارهایی که مسئولیت اجتماعی و محیطی دارند، علاقه مردم را به این ظروف احیا کرده است. نه تنها این، بلکه ثابت شده است که انواع خاصی از ظروف پلاستیکی دارای ویژگی های محافظتی هستند که جایگزین های خوبی برای بطری های شیشه ای هستند. 

هر چقدر هم که کسب و کار شما کوچک یا بزرگ باشد، سرمایه گذاری در ظروف مناسب مطمئناً به محصولات شما مزیت رقابتی می دهد که می تواند خریداران را به محصولات شما جذب کند و فروش شما را افزایش دهد. آیا ظروف شیشه ای آنتی UV بهترین انتخاب برای تجارت شما هستند؟ این نوع ظروف چه مزایایی می توانند داشته باشند؟

در این مقاله، ما در مورد مهمترین دلایل اعتماد کسب‌وکارها به بطری‌ها و قوطی‌های شیشه‌ای فرابنفش صحبت خواهیم کرد.

همچنین بر اساس تحقیقات اثبات می کنیم بطری های دارای قابلیت آنتی uv جایگزین های مناسبی برای بطریهای شیشه ای هستند

درک نور UV

برای دیدن فواید ظروف شیشه ای UV، لازم است درک درستی از چیستی اشعه ماوراء بنفش داشته باشید و بدانید این اشعه چه اثراتی می تواند بر روی محصولات ایجاد کند.

اشعه ماوراء بنفش یا فرابنفش در طیف نور نامرئی قرار می گیرد. بیشتر اشعه ماوراء بنفش از جو زمین عبور نمی کند، اما حداقل 33 درصد از آن عبور می کند و بر روی موجودات زنده و غیر زنده تأثیر می گذارد.

UV معمولاً به عنوان اشعه مضر خورشیدی شناخته می شود که می تواند باعث آفتاب سوختگی و بیماری های جدی پوستی شود. با این حال، مطالعات ثابت کرده اند که اثرات مضر UV منحصر به افراد نیست و این اشعه همچنین می توانند بر انواع خاصی از محصولات و نحوه واکنش برخی از مواد تشکیل دهنده آنها تأثیر بگذارند.

نکته مهم دیگری که باید درک کنید این است که اشعه ماوراء بنفش فقط از خورشید نمی آید. در برخی از منابع نور مصنوعی مانند صفحه نمایش کامپیوتر، صفحه نمایش تلفن همراه و تجهیزات نورپردازی رایج مورد استفاده در خانه ها و فروشگاه ها وجود دارد. بنابراین، اشعه ماوراء بنفش نه تنها زمانی که یک فرد یا یک محصول در خارج از منزل استفاده می شود، مشکل ساز است، بلکه زمانی که در داخل خانه و دور از نور مستقیم خورشید است نیز می تواند مشکل ایجاد کند.

با این حال، همه انواع اشعه ماوراء بنفش مضر نیستند. برعکس، برخی از انواع اشعه ماوراء بنفش به عنوان ضدعفونی کننده طبیعی عمل می کنند. به جای فرسودگی محصولات، آنها می توانند با جلوگیری از ایجاد کپک و سایر میکروب های مضر به مبارزه با تخریب کمک کنند. به این ترتیب، هنگامی که به دنبال ظروف شیشه ای UV به صورت عمده یا حتی خرده فروشی هستید، می توانید از ظروفی استفاده کنید که با اشعه ماوراء بنفش مضر مبارزه می کند و اشعه های مضر UV را مهار می کند.

چرا UV یک نگرانی تجاری است؟

همانطور که آموختیم، قرار گرفتن در معرض نور مضر UV می تواند بر تازگی و کیفیت کلی محصول تأثیر بگذارد. در واقع علاوه بر اشعه ماوراء بنفش، همه انواع نور مرئی این قابلیت را دارند. این مسئله برای بسیاری از خرده فروشان و متخصصان فرمولاسیون محصول مشکل ایجاد می کند، به خصوص به این دلیل که اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور غیرممکن است و این حقیقت که قرار گرفتن در معرض نور تقریباً همیشه هنگام نمایش و بازاریابی محصولات اتفاق می افتد.

بدون محافظت مناسب، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند منجر به تغییرات ناخوشایند فرمول شود. چندین مطالعه ثابت کرده است که نور مضر UV می تواند بر رنگ، طعم و حتی محتوای غذایی برخی از اقلام تأثیر بگذارد. همچنین می تواند فرآیند اکسیداسیون معکوس را تسریع بخشد، که به نوبه خود، عمر مفید محصول را کاهش می دهد.

البته همه محصولات نسبت به اشعه ماوراء بنفش حساس نیستد. نوشیدنی های الکلی، شیر، اقلام مراقبت شخصی ارگانیک و سایر محصولات حاوی اسید فولیک و ویتامین هایی مانند ویتامین های A، C، B2، B6 و B12 جزو محصولات حساس به , .

اگر کسب و کارها محصولات حساس به نور را با محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش بسته بندی نکنند، به احتمال زیاد مشتریان به طور چشمگیری کمتر از آنچه که انتظار دارند، ویتامین دریافت خواهند کرد و این موضوع به نارضایتی مشتری منجر می شود؟ نارضایتی مشتری یعنی از دست دادن اعتماد عمومی، فروش کم، سود کم و تقریباً همه چیزهایی که همه صنایع از آن می ترسند.

علم بسته بندی UV

به دلیل اهمیت حفاظت از محصولات در برابر اشعه ماوراء بنفش، بسیاری از مخترعان، دانشمندان و شرکت ها به دنبال یافتن راه حل های بسته بندی شدند که بتوانند محصولات را از اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش در امان نگه دارند.

امروزه فیلترهای UV و بطری های آنتی UV از محبوب ترین راه حل های موجود هستند. هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و کسب و کارها بسته به حساسیت محصولاتشان و سبک بسته بندی که ترجیح می دهند می توانند بین آنها یکی را انتخاب کنند.

فیلترهای UV معمولا برای پوشش ظروف پلاستیکی استفاده می شوند. بطری‌ها و شیشه‌های پلاستیکی ارزان‌تر و نشکن‌تر هستند . این ویژگی‌ها کسب‌وکارهایی را که می‌خواهند بیشترین صرفه‌جویی را در طول فرآیند آماده‌سازی محصول داشته باشند، جذب می‌کنند.

از طرف دیگر، بطری های مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش برای بسیاری از مشاغل ارجحیت بیشتری دارند زیرا محافظت بهتری از محصول را ارائه می کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *