آلووا, بلاگ, وانالی

فواید آب معدنی

فواید استفاده از آب معدنی

آیا آب معدنی مزایای سلامتی بیشتری نسبت به سایر آب ها دارد؟ در این مقاله ما به شما می گوییم آب معدنی چیست و نشان می دهیم که تحقیقات در مورد فواید بالقوه آب معدنی در رابطه با سلامتی چه می گویند.

با وجود شرکت‌هایی که از آب‌های گازدار استفاده می‌کنند ممکن است آب معدنی به فراموشی سپرده شده باشد و یا شاید این سوال برایتان پیش آمده که آب معدنی چیست؟

باید بدانیم که تعریف مشخصی برای آب معدنی و حتی برخی از مزایای سلامتی بالقوه آن وجود دارد. علاقمندیم که با این مقاله به تمام  سؤالات شما درباره آب معدنی پاسخ دهیم تا بفهمیم که چیست، آیا سالم است و کجا باید آن را جستجو کنیم؟

آب معدنی چیست؟

طبق گفته FDA، آب معدنی باید از یک منبع طبیعی، حفاظت شده و از زیرزمین تامین شود. برای واجد شرایط بودن، باید مواد معدنی و عناصر کمیاب را به طور طبیعی در خود داشته باشد. آب معدنی ممکن است ساکن یا گازدار باشد. وجه تمایز اصلی آن از آب های دیگر این است که مواد معدنی موجود در داخل آن نباید به صورت مصنوعی اضافه شده باشد.

تعریف آب معدنی از نظر FDA

طبق تعاریف FDA، آب معدنی باید از یک منبع زیرزمینی که به طور طبیعی به سطح جریان دارند، تامین شود. آب معدنی را می‌توان از جایی که به سطح می‌آید جمع‌آوری کرد، یا می‌توان در زیر زمین از آن استفاده کرد - تا زمانی که جریان طبیعی آب مختل نشود.

آب معدنی باید حداقل نسبتی از مواد معدنی طبیعی و سایر عناصر کمیاب را به طور مداوم در خود داشته باشد. برخی از آب‌های معدنی ممکن است به‌عنوان آب های حاوی مواد معدنی «کم» یا «بالا» برچسب‌گذاری شوند، اما تا زمانی که در محدوده آستانه محتوای معدنی تعریف‌شده توسط FDA قرار گیرند، هر دو واجد شرایط آب معدنی هستند.

درست همانند سایر آب های بطری شده، آب های معدنی نمی توانند حاوی آلاینده ها یا مواد شیمیایی آلی یا مصنوعی باشند. بنابراین، فقط به دلیل اینکه از منبع طبیعی می آیند، بدین معنا نیست که می توانند قوانین ایمنی را که دیگر تولیدکنندگان آب بطری باید رعایت کنند، دور بزنند.

فواید آب معدنی برای سلامتی

نوشیدن آب معدنی فواید متعددی برای سلامتی دارد، اما نکته مهم اینجاست: انواع و مقادیر مواد معدنی – و بنابراین، فواید سلامتی – بر اساس محل تامین آب متفاوت خواهد بود. یک منبع غنی از مواد معدنی فوایدی که از آن دریافت می کنید را افزایش می دهد و همچنین بر طعم آب تأثیر می گذارد. با این حال، در حالی که مقدار هر کدام ممکن است متفاوت باشد، همه آب‌های معدنی معمولاً کلسیم دارند که طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت (NIH) به ساخت و حفظ استخوان‌های قوی کمک می‌کند. منیزیم، که به طبیعی نگه داشتن ریتم قلب و کمک به انقباض عضلات کمک می کند. و سدیم، که به عملکرد اعصاب و ماهیچه ها کمک می کند.

قابلیت جذب

مواد معدنی موجود در آب معدنی به صورت  "یونی" هستند که جذب آنها را برای دستگاه گوارش شما آسان تر می کند - بنابراین نوشیدن مواد معدنی می تواند راهی مفید برای دریافت درصد قابل توجهی از سهمیه روزانه کلسیم و منیزیم شما باشد. استفاده از یک بطری یک لیتری برای کمک به حفظ برخی از عملکردهای اساسی بدن بسیار مهم است، و بیشتر نیازهای معدنی بدن از جمله سدیم را برطرف می کند. بنابراین اگر مراقب مصرف نمک خود هستید، ممکن است بخواهید آن را با نوشیدن آب معدنی برطرف کنید.

استخوان هایتان را تقویت کنید

در وضعیتی که جامعه برای مصرف شیر اهمیت کافی قائل نیست؟ تحقیقات (مانند مطالعه سال 2017 در مجله کالج تغذیه آمریکا) نشان داده است که کلسیم آب معدنی به خوبی کلسیم شیر قابل جذب است. این خبر خوبی برای افرادی است که شیر دوست ندارند یا نمی توانند از آن استفاده کنند و همچنین خبر خوبی برای استخوان های شماست.

خطر سندرم متابولیک را کاهش دهید

به گفته موسسه ملی قلب، ریه و خون، سندرم متابولیک گروهی از شرایط است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سکته را افزایش می دهد. یک بررسی بزرگ در سال 2019 در Nutrients نشان می دهد که مصرف منظم آب معدنی اثرات مفیدی بر چندین عامل خطر برای سندرم متابولیک از جمله فشار خون، تری گلیسیرید، کلسترول HDL و سطح قند خون دارد.

برندهای آبمیوه حاوی آب معدنی

نوشیدنی های آلوا و وانالی علاوه بر اینکه دارای ویتامین های کافی موجود در میوه ها هستند با استفاده از آب معدنی کبوترلی هراز واقع در ارتفاعات البرز پر می شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *